Smokinka

едно малко женско намерение

За смоукинката :)

В този блог никога не съм описвала защо точно така се казва.   
И тъй като не съм фен на безупречните презентаций и на реда, затова
го правя в поста в който ми идва най-импулсивно и естествено.
(Незнам кой по ред е този пост и нямам нищо лично към тази дата.)
Името му  е някаква смесица на звук и думи и е по-скоро игра, радваща  само един фен-Мен🙂
Обичам да пиша за да не изпуша.
Когато мислите нападнат на рояци главата ми, им трябва някакъв контрол.
Иначе усещам сърцебиене на квадрат в нея.
Тогава започвам да пиша.
Някога бях влюбена в листовете.
Видех ли бял лист – кътах го като ценност и до днес имам много от тях
скътани в шкафа, макар че топове такава хартия вече така модерно са ни залели.
Някога този бял лист беше леко жълт, а детската ми ръка плашливо и дълго обмисляше
за какво точно да го ползва за да не се „ХАБИ“!…
И споменах вече, че писаното е плод на мозъчен колапс и ме спасява от???
Изпушване, разбира се!
Когато не издържиш на темпото на главата си, приятелите ти също боледуват.
Започваш да бълваш всичките си мисли и наблюдаваш посърналите им очи…
А по-натам пък, „не им виждаш очите“. Ахахаха.
Затова е най-добре по-скоро да оставим хората и да наблегнем на самотното писане:)
Та! Блогът ми е спасение от изпушване.
Не ме е срам!
Признавам си!
Тук си обръщам много внимание на всичко за което близките са ме игнорирали,
приятелите ми не са разбирали, а гаджето е чакало с нетърпение да млъкна🙂
Имах амбицията името на блога да е интернационално, дето се вика да има нещо
ХАмериканско че да ъндърстендват мор пипъли…
Изпушвам…Пуши ми главата….Смоук…Смок…
Мисля си и си викам , абе яяя, шси играя аз да превеждам всеки пост, сякаш
ми дреме какво мисли Елмар от Австралия за този блог примерно…
И от изпушила,се сетих за смокинка…Реших да си е българско…
Толкова особено е това име -СМОКИНЯ
И започнах да чета повече за нея и все повече да й се възхищавам.
И както често става- възхитя ли се на нещо без видима причина, скоро идва и причината…
Забележете свойствата на изсушения плод спрямо пресния:

Хранителна ценност на пресна смокиня
(100 грама)

Калорий (ккал) 74
Фибри (гр) 3
Мазнини (гр) 0
Протеини (гр) 1
Захар (гр) 16
Витамин A (IU) 142
Витамин C (мгр) 2
Витамин B1 0.1
Витамин B2 0.1
Витамин B6 0.1
Натрий 1
Калий 232
Калций 35
Фосфор 232
Магнезий 17
Желязо 0.4
Манган 0.1
Мед 0.1
Селений 0.2
Цинк 0.2

Хранителна ценност на изсушена смокиня
(100 грама)

Калорий (ккал) 249
Фибри (гр) 10
Мазнини (гр) 1
Протеини (гр) 3
Захар (гр) 48
Витамин A (IU) 10
Витамин C (мгр) 1.2
Витамин B1 0.1
Витамин B2 0.1
Витамин B6 0.1
Натрий 10
Калий 680
Калций 162
Фосфор 67
Магнезий 68
Желязо 3.07
Манган 0.8
Мед 0.3
Селений 0.6
Цинк 0.5

Спомних си и, че прекарах детството си в  клонитена на една смокиня. Беше ни „къща“. После в младежките си години около нея играх с любимото си куче – Ванда. И пак под нейната сянка се сбогувах с нея…
И както често става когато порастнем – сега я хапвам само от буркана. Зелена смокиня. Както и само в буркан можем да запазим малко спомени от детството…За да не изпушим.
И – ДА! С радост бих правила сладко за неродените си деца!🙂


http://sparklette.net/food/ritz-carlton-high-tea/

Вашият коментар

Information

This entry was posted on 03.10.2012 by in MY POINT and tagged , , .

Навигация

