Smokinka

едно малко женско намерение

Храната на свободния живот…

Вече съм споделяла, че моето женско щастие зависи много и от готвенето…
Носи ми толкова много неща: 
– усещане, че съм способна
– усещане за свобода
– творческо мислене
– естетика
– усещане за организираност
– начин да покажа любовта си
– забавление
и разбира се вкусен и по възможност полезен резултат🙂  

Винаги съм се радвала и тайно завиждала на жени, на които животът им позволява да пазаруват творчески и свободно, без
да са притискани от всяка стотинка. Спомням си съвсем ясно, как майка ми не ми даваше да се уча да готвя, за да не и „хабя“ продуктите…
Спомням си и моментът когато бяхме малки и нямахме много пари, как се подтисна и готвенето
за нея стана по-скоро проблем и неприятно задължение, мъчейки се да е изобретателна притисната от малкия бюджет.
Хубавото е, че към днешна дата, майка ми нито има проблем с парите, нито готви.🙂

И аз като всички женички често фантазирам, че няма да имам подобни ограничения и свързвам готвенето с много романтика, уют и свобода.
Винаги съм мразела хора, които не уважават хубавото готвене, красивото поднасяне и полезния порцион🙂
Представете си  как часове се стараете над сочно ястие с гарнитура носещо прекрасни аромати, финно съчетани и балансирани.
Поднасяте естетски, защото все още вярвате, че готвите за човешко същество, а не за прасе…
Огъвате ръце в очакване на отговор след първа лъжица и чувате:
„Дай са горчицата, лютеницата, майонезата , 6 филий хляб и 4-5 люти чушки…“🙂
И си викаш, този с какво са го хранили???
(Спомних си за миризмите когато живеех в блока. Често мирише на някаква манджа, за която знаеш,че има много лук
но нямаш идея какво взривоопасно нещо се готви точно. Джъст смеллс гадну🙂 )

Също и любовта ми към децата. Бих хабяла нерви, бих рискувала нещо да стане безформено
или с три часа по-бавно, само и само да се забавлявам с деца. Да гледам как жадно попиват с очи
и се забавляват с неопитни ръчички.Така  ще ми покажат себе си, да мислят и да избират…
Пак с готвене изразявам и отношение към празниците…Около коледа да ми ухае на кекс с портокали…
Бисквити с ликьор…Или карамелизирани фъстъци за децата…

В моя живот идва момент в който най-сетне ще готвя.
За съжаление сега само за себе си ще „хабя“ продукти.
Ще имам своите загорели тигани, грешки и успехи.
С голям копнеж мисля за времето, в което ще покажа вкуса си за аранжиране на маса,
готвенето и въобще споделянето на всичко на което държа.
Добрата дума и оценката от близките хора и приятелите.
Затова и аз високо оценям старанието на дамите от линковете.
Ценя добре заснетите рецепти, от които лъха спретнатост и увереност.

http://www.designsponge.com/2012/11/small-measures-making-perfect-pie-dough.html

http://www.designsponge.com/2012/10/in-the-kitchen-with-yvette-van-bovens-luxurious-gingerbread.html


http://healthylivinghowto.com/1/post/2012/02/it-aint-easy-being-cheesy.html

http://www.gotvetesmen.com/recipes/alphabet_list/index.php?alpabet_list=%D0%A1&id=1890&name=Salata-ot-orzo-i-sirene

http://contemplatingtheclouds.wordpress.com/2012/06/17/cheers-dad-its-fathers-day/

http://www.edna.bg/vkusno/zakuska/banichki-s-krem-sirene-i-susheni-domati-4629466
http://www.edna.bg/vkusno/osnovni/tortilia-po-kastilski-4629606

 

Защото да правиш нещо както трябва, не е същото като да го правиш с    2 супени лъжици любов🙂

 

 

 

Вашият коментар

Information

This entry was posted on 10.11.2012 by in IMPRESSED BY.

Навигация

